maandag 9 april 2012

Wolletjes, wolletjes, wolletjes ....vilt!



Hier de gesponnen wol van mijn eerste Etsy aankoop. En dit is slechts de helft. De andere helft is ook al gesponnen maar hangt nog te drogen.  Het is een prachtig garen geworden met een mooie zijdeglans.

Vorige week zondag was er een hip en handgemaakt markt in Groningen op de Vismarkt. Naast heel veel leuke eigengemmakte spulletjes van wol, vilt, hout en haakkatoen was er ook een kraampje met handgeverfde wol. Ik heb er vier verschillende soorten wol gekocht. Deze mooie lavendelkleurige streng wol is er een van. Het is wol van de blauwe texelaar, niet zo mooi zacht als merino maar wel heel makkelijk te spinnen.

Het eerste werkstuk van mijn eigengesponnen wol. Ik heb het kaardevlies "april" van de Kleiendraad gebruikt voor een enkelvoudige draad. Vervolgens een rechte lap gebreid in de ribbelsteek, tot tasje genaaid en op 40 graden gewassen in de wasmachine met groene zeep. Resultaat een mooi gevilt tasje. Het lapje stof ernaast wordt de voering. Nu nog op zoek naar passende hengsels... daar moet ik nog even over nadenken.

Weer wol binnen van Etsy, Merino Superwash uit Leeds. Geverft door Daniella Klopman van Felt Studio. Prachtig materiaal, heel mooi los dus het spint echt heerlijk. De eerste helft is al gesponnen en hangt te drogen. Ik heb tijdens het spinnen de kleurtjes apart gehouden waardoor het garen straks zelfstrepend is. Ben zo benieuwd hoe het er uit gaat zien!
Ook van de markt in Groningen, castlemilk moonrit gecomineerd met aquablauwe wenslydale krullen. Heel apart!

Corridale in herfstkleurtjes wederom van de markt in Groningen

En nog een mooie Merino Superwash van Feltstudio. Jullie zien het, ik ben nog wel ff aan het spinnen! Maar dan heb ik straks wel allemaal prachtige draadjes voor mooie nieuwe brei en haak inspiratie!

Geen opmerkingen: