woensdag 7 november 2012

Hoe haak ik iets aan elkaar?? Tutorial

De laatste tijd krijg ik veel vragen over het aan elkaar haken van granny squares en het in elkaar zetten van een poef.  Beide kun je met dezelfde steek aan elkaar bevestigen. Hier volgt een uitleg met foto's. zijn er nog vragen laat het me dan weten dat probeer ik deze te beantwoorden.

Begin met het op elkaar leggen van de twee lapjes die aan elkaar moeten voor de duidelijkheid heb ik verschillende kleuren genomen.



Pak de lapjes vast met de zijde die aan elkaar moet naar je toe gericht. Je haakt nu als het ware vaste steken op de rand waar je de twee stukken aan elkaar wil maken waarbij je de haaknaald door beide lapjes steekt.

Steek de naald door beide lapjes

pak de draad op waarmee je je werk aan elkaar wilt haken

haal de draad door beide lapjes

steek de naald door de volgende steek en haal nog een lus op, je hebt nu twee lussen op je naald.

haal een draad door beide lussen

Je hebt nu een vaste door de twee lapjes gehaakt, heraal deze steek tot het einde van de granny square zijde die je aan elkaar wil haken, of bij een poef, totdat je een kleine opening voor de vulling over hebt. stop dan de vulling in de poef en haak door tot je weer bij het begin bent en hecht dan af.  

zo ziet de buitenkant er uit
Zo ziet de binnenkant er uit



Veel Succes!!

Laura

1 opmerking:

Pumpkin zei

Wow, that looks fantastic! I absolutely love that pretty edge that you make when crocheting with two different colors. This method is definitely going on my list for when I learn to crochet.